onsdag, april 20, 2005

 

Haelsningar fraan Ryssland!

Jag vill meddela mina laesare att jag foer tillfaellet befinner mig i Ryssland. Jag ser nu fram emot den ortodoxa paasken, som av Kyrkan betraktas som festernas fest.

Mitt besoek I Ryssland foeranleder mig att justera stavningen aningen samt att de som tycker att mina ideer aer intressanta faar noeja sig med gamla texter de dagar jag inte haer moejlighet att faa tillgaang till dator med internetuppkoppling.

Med tiden hoppas jag kunna skriva naagot om det politiska laeget i Ryssland ocksaa. Tills vidare kan jag meddela att de som fruktar en aatergaang till ett mera auktoritaert styre i Ryssland kan kaenna sig lugna. Alla saadan tendenser blaases upp av vaestliga medier och aer ytterst sett uttryck foer rysskraeck.

Ryssar aer bra maenniskor och Ryssland aer ett trevligt land. Och Ryssland aer minst lika kapitalistiskt som EU och Goeran Persson minst lika auktoritaer som Putin.

Vad hade svenska medier skrivit om Putin tillsatt en ny chef foer den ryska statstelevisionen? Jo, att Ryssland var paa vaeg tillbaka till ett auktoritaert styre under den diktatoriske Putin.

Samtidigt kan Goeran Persson utse sin gamle kompis Lars Engqvist till ny TV-chef utan att detta framkallar naagon stoerre indignation. Saa om Ryssland har ett auktoritaert styre gaeller detta Sverige ocksaa.

Vad jag foersoeker saega aer att Putin knappast aer naagon oevertygad demokrat, men aa andra sidan aer han i "gott" saellskap.

Comments: Skicka en kommentar

<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?