torsdag, januari 12, 2006

 

Liberala Partiet

Jag har just fått höra att några entusiaster vill grunda ett klassiskt liberalt parti som skall ställa upp i riksdagsvalet. Jag tycker att detta verkar vara en bra idé, inte därför att partiet har några utsikter om att bli framgångsrikt utan därför att man lika gärna kan slösa bort sin röst på ett parti som har rätt som att rösta på ett parti som garanterat kommer att föra en dålig politik. Jag anser samtliga riksdagspartier är värdelösa ur klassiskt liberal synvinkel.

Att rösta på moderaterna är att rösta för protektionism och för EU-medlemskap. Junilistan är för EU-medlemskapet och socialdemokraterna kommer garanterat att stödja sig på gröna khmerer och kommunister för att slippa nesan att avstå från makten. Detta betyder mer koldioxidfantasier och färre motorvägar.

Centern är ett i grunden protektionistiskt parti som rymmer starkt framstegsfientliga element. Folkpartiet är starkt EU-vänligt och mer eller mindre vänstervridet beroende på företrädare.

Slösa istället bort din röst på liberala partiet!

www.liberalapartiet.se

Comments:
Jag tänker slösa bort min röst på det liberala partiet och alldeles särskilt gärna röstar jag på detta intressanta parti om man ställer upp på att guldmyntfot skall införas.
 
Hej hej!

Jag tror inte att partiet som sådant har någon syn på valutan annat än att det inte egentligen är statens sak att ha hand om den.

Däremot är flera av våra medlemmar och grundare positivt inställda till guldmyntfot.

Det gläder mig att du tänker rösta på oss, varje röst är ju en bekräftelse på att vi faktiskt behövs och fyller ett syfte.

MVH,
Daniel Lindsäth, KLP
 
Skicka en kommentar

<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?