fredag, december 28, 2007

 

Min konspirationsteori

Som väl knappast torde ha undgått någon har den pakistanska oppositionsledaren, fru Bhutto, mördats och Al-Qaida tagit på sig ansvaret. Läs mer på följande länk.

http://www.svd.se/nyheter/utrikes/artikel_721165.svd

Som jag tidigare sagt är jag övertygad om att Al-Qaida styrs/manipuleras av CIA. Som i alla sammanhang måste man dessutom ställa sig frågan cui bono, eller vem tjänar på det inträffade. Uppenbart är att de som står bakom attentatet vill framkalla störningar, oro och instabilitet i Pakistan.

Man kan tänka tanken att det hela handlar om att Bush-administrationen vill skapa en förevändning för att gå in i Pakistan och eventuellt också påverka den amerikanska valkampen. Jag tror emellertid att man i så fall gjort ett riktigt präktigt självmål och att detta kommer att stärka den non-interventionistiske kandidaten Ron Paul.

Comments:
Förbluffande dumt, av vilken anledning är det så att allt ont som händer i världen och som människor gör skulle ha USA som bas? Åsidosätter du de militanta muslimernas existens så till den grad att de inte ens är kapabla till någonting? Givetvis var ju talibanerna i Afganistan också då egentligen CIA-anställda som gav USA en förevändning att angripa med vapenmakt... Skaka gärna fram ett litet bevis för någonting.
 
Jag har endast framlagt en hypotes och det framgår väl av texten, eller?
 
Men även en hypotes kräver något slags substans, men det är ju så populärt att göra som du, bara ta något tillräckligt adekvat rätt ur luften och yttra det på ett lite bryskt vis, så har vi ytterligare en version av miljarder konspirationsteorier, men tänk nån kan va sann...
 
Nej, en hypotes kräver endast att vara just en hypotes. En hypotes är en tes som förhoppningsvis låter sig verifieras/fasifieras, men detta är inte alltid möjligt.

På vilket sätt är min hypotes falsifierad?

Observera att jag inte påstår att den är verifierad.
 
Skicka en kommentar

<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?