måndag, augusti 17, 2009

 

Bloggpaus

Jag tänker idag ge mig ut på en liten resa. Först åker jag till Stockholm för att därefter fortsätta till Riga. Det är ännu inte bestämt när jag återvänder till Sverige och Vårgårda, men så snart livet återgått till det gängse kommer det nog att dyka upp en och annan bloggpost.

Bland det första jag kommer att skriva om när jag har kommit hem är den rätta lösningen på min lilla frågetävling samt att dela ut förstapriset till vinnaren. Ytterligare tävlingsbidrag är välkomna fram till dess att det riktiga svaret har presenterats.

Jag upprepar också mitt erbjudande till alla civiliserade människor att vara någon typ av mindre kunnig guide vid resor till Riga. Dessutom går det bussar från Riga till bland annat Ukraina och jag rekommenderar verkligen resor i Östeuropa då det finns mycket att se där och man får mer för pengarna där än härhemma.

Det senare bevisar dessutom att Lettland inte har någon anledning att devalvera om än att problemen där huvudsakligen beror på att den ryska rubeln har fallit i värde gentemot euron, vilket fått till följd att de till euron knutna baltiska valutorna har revalverats gentemeot rubeln och av det skälet är övervärderade gentemot rubeln. De är alltså inte på något vis övervärderade gentemot euron eller svenska kronan. Det förhåller sig precis tvärsom.

Comments: Skicka en kommentar

<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?